Janković samovoljno mimo ustave in zakonov
Diktatura nima mesta v demokratični družbi
Dne 30. septembra 2024 sem bil kot predstavnik MOL imenovan v Svet vrtca Najdihojca v Ljubljani.
Dne 26. novembra 2024 sem prejel predlog Župana Mestne občine Ljubljana (MOL) Zorana Jankovića, ki zase trdi, da ima certifikat LGBT, naj me Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja MOL razreši z mesta člana sveta vrtca Najdihojca v Ljubljani. Gre za neplačano funkcijo predstavnika MOL, na katero sem bil imenovan septembra letos.
Pobudo za razrešitev je županu poslala Svetniška skupina Zorana Jankovića. Kot razlog navajajo moje delovanje na družbenih omrežjih, kjer naj bi objavljal neprimerne in žaljive komentarje, ter pozzival k oboroženemu uporu zoper vlado Republike Slovenije. Sliši se srhljivo, vendar gre za nesramno laž, ki si zasluži odškodninsko tožbo zaradi žaljive obdolžitve. Od imenovanja do prejema predloga za razrešitev se ni spremenilo nobeno dejstvo ali okoliščina, ki bi bila povezana z mojimi objavami na družbenih omrežjih.
Na družbenih omrežjih med drugim jasno izražam svoje nasprotovanje širjenju ideologije LGBT+ v vrtce in šole, kar je v izrazitem nasprotju s politiko župana Jankovića. Morda je to zmotilo "sanjsko moštvo Zorana Jankovića".
Objavljam neverjeten in nezakonit predlog župana:
Gre za eklatanten primer nezakonitega načina dela MOL pod vodstvom župana Zorana Jankoviča, kjer povozi vse upravne, zakonske in posredno tudi ustavne norme. Tisti, ki nimamo vpogleda, lahko le upamo, da MOL ne deluje na podoben način tudi v drugih primerih, ki obsegajo njene pristojnosti.
Objavljam predlog sklepa komisije, ki naj bi ga potrjevali na seji Sveta MOL 16. decembra 2024:
Gre za upravni akt, ki mora tako po formi kot po vsebini ustrezati določilom Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP), kar je v navedenem primeru kršeno. V obrazložitvi sklepa ne najdemo konkretnega očitanega primera na podlagi katerega predlagatelj trdi, da škodujem ugledu mesta Ljubljana, sklep pa tudi ne vsebuje vseh predpisanih elementov, da bi bil veljaven. Manjka namreč nujna sestavina, to je pravni pouk.
Več v mojem pisnem odgovoru svetu MOL:
-----------------------------------------------------------------
Davorin Kopše
Runkova ulica 2
1000 LjubljanaMestna občina Ljubljana
ŽUPAN
Mestni trg 1
1000 LjubljanaOdgovor in zagovor na seji Mestnega sveta na predlog razrešitve člana Sveta Vrtca Najdihojca
Predsedujoči svetu, člani Mestnega sveta in drugi,
1. Uvod: Najprej želim poudariti, da sem nameraval (od imenovanja je preteklo zgolj približno dva meseca) svoje dolžnosti kot član Sveta vrtca Najdihojca opravljati vestno in v skladu z zakonodajo ter vrednotami Mestne občine Ljubljana kot tudi v skladu s splošnimi človeškimi vrednotami razvitega zahodnega sveta. Spoštujem postopek, vendar nasprotujem predlogu razrešitve, saj temelji na neutemeljenih in nedokazanih obtožbah. Prav tako postopek temelji na neustavnih določbah Poslovnika Mestne občine Ljubljana (MOL). Ustava namreč v 25. členu daje pravico do pravnega sredstva, kar ta zagovor v postopku razrešitve ni, poslovnik pa v svojem 163. členu neustavno in v nasprotju z določili 229. člena Zakona o splošnem upravnem postopku določa, da je odločitev sveta dokončna.
2. Pomanjkanje konkretnih dokazov: V predlogu sklepa o moji razrešitvi ni navedena niti ena konkretna objava, ki bi dokazovala očitke o mojem domnevno žaljivem ali nestrpnem izražanju. Prav tako ni podan noben dokaz, da bi kdaj pozival k oboroženemu uporu. Brez konkretnih dokazov obtožbe ostajajo zgolj subjektivne ocene, ki jih zavračam. V tem duhu po določilih 135. člena ZUP odločitve o moji razrešitvi ni mogoče preizkusiti, kar je eden izmed pogojev za razumevanje in utemeljenost ter zakonitost sklepa.
3. Svoboda izražanja: V skladu z 39. členom Ustave RS imam pravico do svobodnega izražanja, ki vključuje tudi izražanje kritičnih stališč na družbenih omrežjih. Moje objave niso bile namenjene širjenju nestrpnosti, temveč izražanju osebnih prepričanj in kritik, vedno v okviru zakonitih meja. Za svoje objave na družbenih omrežjih nisem bil nikoli pravnomočno obsojen ali kako drugače sankcioniran, kar izkazuje presumpcijo nedolžnosti, na katero se pogosto sklicuje tudi župan MOL Zoran Janković v primerih, ki se nanašajo na številne postopke pred sodišči.
4. Pravna pomanjkljivost sklepa: Pravna narava sklepa je vprašljiva, saj temelji na nedokazanih obtožbah. Poslovnik Mestnega sveta MOL v skladu z določili 160. in 163. člena zahteva, da so razlogi za razrešitev utemeljeni in podprti z dokaznim gradivom. To v tem primeru ni bilo storjeno, kar postavlja pod vprašaj pravno veljavnost sklepa.
5. Predlog za bolj premišljeno odločitev: Pozivam Mestni svet, da razmisli o posledicah sprejetja takšnega sklepa brez ustreznih dokazov. Razrešitev na podlagi subjektivnih in nepreverjenih trditev bi lahko ustvarila nevaren precedens. Namesto razrešitve predlagam preprosto ustavitev postopka.
6. Zaključek: Zahtevam, da se predlog razrešitve zavrne, saj temelji na nejasnih in neutemeljenih obtožbah, brez konkretnih dokazov. Mestni svet pozivam k pravičnosti in transparentnosti v postopku odločanja.
7. Zagovor na seji: Zagovor na seji bo v skladu s pisnimi navedbami v tem odgovoru, bom pa tudi na razpolago za morebitna postavljena dodatna vprašanja.V primeru potrditve sklepa bom iz načelnih razlogov v obrambo pravne države vložil upravni spor na pristojnem upravnem sodišču.
Davorin Kopšeta
Član Sveta vrtca Najdihojca
Kot dodatno pojasnilo prilagam še neutemeljen predlog Svetniškega kluba Liste Zorana Jankovića:
pred 3 dnevi